HomeO firmieArrowAktualnościArrow„Ji Hatsu Kan” – historia „Innowacji i globalizacji” Fujitsu General

„Ji Hatsu Kan” – historia „Innowacji i globalizacji” Fujitsu General

Data publikacji: 12.04.2018

Koncern Fujitsu General otworzył w siedzibie głównej w Kawasaki „Ji Hatsu Kan” – wystawę dokumentującą kamienie milowe w liczącej ponad 80 lat historii rozwoju firmy i produktów. Wystawa i zarazem showroom urządzeń składa się z trzech stref tematycznych, które łączy wspólne hasło – claim korporacji - „Innowacje i globalizacja dla nowego jutra wszystkich mieszkańców Ziemi”.

 

 

Nazwę „Ji Hatsu Kan” można przetłumaczyć jako „interaktywne archiwum”. Zaaranżowana na powierzchni 240 m kw. wystawa podzielona została na trzy części i przedstawia historię firmy, historię produktu oraz etapy rozwoju koncernu Fujitsu General – począwszy od hurtownika do obecnie jednego z czołowych producentów na świecie.

 

Wystawa upamiętnia historyczne momenty, które miały istotny wpływ na postęp myśli technologicznej i globalizację przełomowych rozwiązań. Pionierskim, innowacyjnym produktem Fujitsu General, dziś traktowanym jako symbol filozofii koncernu „Innowacje i globalizacja (…)”, jest chłodzący klimatyzator okienny – pierwsze urządzenie eksportowane na rynki zagraniczne i zarazem flagowy eksponat „archiwum”. W części dotyczącej historii produktu pojawiły się urządzenia reprezentujące aspekt „Innowacji”, dzięki którym Fujitsu utrzymuje wiodącą pozycję rynkową. Są to m.in. pierwszy na świecie klimatyzator kasetonowy Minmin/ Mighty Compact z wymiennikiem ciepła λ czy jeden z najnowszych modeli Nocria X Dual Blaster wyposażony w dwa boczne dyfuzory powietrza. Trzecią strefę wystawy poświęcono prezentacji historii koncernu, w tym drogi do transformacji Fujitsu General z przedsiębiorstwa handlowego w globalną firmę produkcyjną.

 

„Ji Hatsu Kan” to jednak nie tylko wystawa urządzeń klimatyzacyjnych jako głównego dziś produktu firmy. W przeszłości koncern Fujitsu General słynął z produkcji telewizorów, odbiorników radiowych, a także radiomagnetofonów, a wszystkie te eksponaty, nadal działające, można obejrzeć w showroomie w Kawasaki.

 

„Interaktywne archiwum” służyć ma przede wszystkim pracownikom, ale będzie udostępniane również klientom i partnerom biznesowym Fujitsu. Obecnie producent nie planuje otwarcia wystawy dla szerokiej publiczności.